UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
AMENRA jsou stroj. Stroj, který jede přesně podle předem daného algoritmu, jenž mu skvěle vychází na všech frontách. Pomalu se rozjíždějící počátky vždy končí fází, kdy se supící mašina nezastavitelně řítí do nekonečné propasti. Konzistence jejich hudby je kovová až na kost. Katatonická masa valícího se zvuku, který se mele v bludišti ocelových trubek a ničí vše, co mu stojí v cestě. Jako by potrubím proudila všežravá kyselina. Intenzita, kterou dokáže vokalista Colin ještě několikrát umocnit svým vysoce položeným nelidským vytím, se vám zavrtá hluboko do každé buňky v těle. Jen málokterá kapela má mechanismy gradace do puntíku zvládnuté tak jako oni, jako by vše vycházelo z matematických axiomů, o nichž se nepochybuje, které se nemusí dokazovat a nesmí zpochybňovat.
To, co mě na této kapele nepřestane udivovat, je mechanická příchuť, kterou si AMENRA uchovávají jak na živo, tak z alba. Vše je tak nějak nezastavitelně motorické, jako když zurčí nezničitelný diesel ze starého Sprintera. V každém zvuku je olej a vazelína. Tohle není o rychlosti, ale o výdrži, o dlouhodobé kvalitě, na kterou nemá vliv hladový rez, protože je přirozenou součástí celého zvuku. AMENRA dokáží šlapat i v klidných pasážích, kdy kytary nekompromisně odřezávají jednotlivé riffy, i když jsou hrány na nezkreslený zvuk. Díky této auře zdánlivé nezničitelnosti, nezastavitelnosti a houževnatosti máte při poslechu pocit, že se děje něco nadlidského a výjimečného. Cosi, co je nad námi a co nemůžeme ovlivnit, něco, co se snad ani nedá vypnout a po chvíli způsobí hypotonické stavy, paralýzu, někdy i stav závratě.
Novinkou na „Mass IIII“ jsou čisté ledabylé vokály, které tu a tam dolaďují atmosféru a přidávají tak lidský element do nelidsky drásavému řevu pana Colina Van Eeckhouta. Intenzita, nasraná deprimovanost, kytarová monumentálnost a naléhavost jsou stále ale tím hlavním nástrojem, kterým AMENRA sbírají stovky fanoušků po celém světě. „Mass IIII“ je albem, které působí kompaktně, monoliticky, jako by téměř vůbec nešlo o několik skladeb, ale o jednu kompozici, kdy další skladba vždy navazuje přesně tam, kde minulá skončila.
AMENRA jsou na další desce opět silným proudem intenzivních emocí, proti kterému se nedá pádlovat, protože vás ihned a nemilosrdně smete.
8 / 10
Colin Van Eeckhout
- vokál
Maarten Kinet
- baskytara
Vincent Tetaert
- el. kytara
Mathieu Van De Kerckhove
- el. kytara
Björn Lebon
- bicí
1. Silver Needle Golden Nail
2. Le Gardien Des Rêves
3. De Dodenakker
4. Terziele
5. Razoreater
6. Aorte Nous Sommes Du Même Sang
7. Thurifer Et Clamor Ad Te Veniat
De doorn (2021)
Mass VI (2017)
Mass V (2012)
Mass IIII (2008)
Mass III (2006)
Mass II : Sermons (2005)
Mass I: Prayer I - VI (2003)
Datum vydání: Sobota, 17. května 2008
Vydavatel: Hypertension Records
Stopáž: 48:10
Produkce: Amenra
-bez slovního hodnocení-
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.